Contact  |  Sitemap  |  Disclaimer
Leave Your Marks

Laat uw spoor na met
Leave Your Marks!

Wij zijn een full service marketing
adviesbureau, gespecialiseerd in
marketing en communicatie in de
B2B- en B2C-sector.

Case study: allround communicatie: Braem International Survey

AANLEIDING

Al meer dan 40 jaar is Braem International Survey nv een begrip in het Waasland en vooral ver daarbuiten. Na al die jaren was de huisstijl aan een verjonging toe.

Case: Braem International Survey nv

BRIEFING & ANALYSE HUIDIGE HUISSTIJL

We dienden te vertrekken van het bestaande logo van Braem International Survey nv, dat al jaren wordt gebruikt. Het symbool "GB" staat voor George Braem (de oprichter) en dit is ook zo bekend bij de klanten - ook al zijn het inmiddels de gebroeders Braem die nu zijn levenswerk verderzetten. Naast het logo dienden we ook de huidige naam en de twee kleuren (geel en grijs) te behouden.

UITWERKEN HUISSTIJL & HUISSTIJLHANDBOEK

AANPAK:
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Met die stelling zijn we van start gegaan.

1. CONCEPT NIEUW LOGO
Na de briefing maakten we werk van de vernieuwing van het logo. Het huidige logo moest aantrekkelijker worden gemaakt.
In de conceptfase werkten we met stockfoto's die de kernactiviteiten van het studiebureel visualiseren:

  • de landmeetkunde

  • de uitwerking van de plannen

  • de supervisie op de bouwwerf

Case: Braem International Survey nv 2. SCHETSEN
We maakten enkele schetsen met mogelijke composities voor het logo in combinatie met een reeks geschikte stockfoto's. Dankzij de foto's straalt het logo meer kleur uit en is het een stuk eigentijdser geworden. Daarbovenop wordt er meteen duidelijk waar Braem International Survey voor staat.

Case: Braem International Survey nv Uitwerking extra grafisch element
Naast deze foto's hebben we nog een extra grafisch element toegevoegd dat perfect past bij Braem: een patroon van milimeterpapier.
Dit wordt ook telkens geïntegreerd in de komende huisstijltoepassingen.

3. PRESENTATIE
Le moment suprême: deze schetsen werden vervolgens voorgesteld aan de directie van Braem International Survey nv. We merkten dat we op dezelfde golflengte zaten en de briefing goed hadden omgezet naar een concreet voorstel.

Case: Braem International Survey nv 4. FEEDBACK EN FINALISEREN
Ons voorstel werd na feedback van de klant verder verfijnd. Het logo kreeg zijn uiteindelijke vorm - we selecteerden de definitieve beelden, waarbij we een evenwicht vonden tussen mannelijke en vrouwelijke vakmensen en de integratie van modern materiaal.

Case: Braem International Survey nv Opmaak definitief huisstijlhandboek
Op basis van het nieuwe logo kan de rest van de huisstijl worden uitgewerkt in een huisstijlhandboek. Hierin staan alle te respecteren regels m.b.t. de grafische vormgeving van Braem International Survey nv: logo en compositie, fonts, kleurencodes voor drukwerk en online gebruik, drukwerkspecificaties, enzovoort.

Case: Braem International Survey nv Andere grafische toepassingen
Naast het logo ontwierpen we ook een definitief naamkaartje, briefpapier en andere stationary. Op basis van deze lay-out kunnen nu ook de andere grafische toepassingen worden ontworpen zoals templates voor digitale presentaties, online nieuwsbrief, corporate folder en de belettering van de bedrijfsvoertuigen.

De vernieuwde Braem lay-out wordt ook volledig geïmplementeerd in de nieuwe website die momenteel wordt ontwikkeld i.s.m webs.

Case: Braem International Survey nv

Interesse?

Wilt u bestaande klanten binden en nieuwe klanten werven? Is de groei van uw bedrijf noodzakelijk? Is uw bedrijf toe aan een ander of beter imago? Of wilt u gewoon meer omzet?

Neem dan contact op of schrijf u hier in op een van onze “Meet-ins”(*). Het kost u niets, maar levert wellicht heel wat op. Mailen kan ook: info@lym.be ( info at lym.be ).

(*) Zo kunnen we even in persoon kennismaken en kijken waarmee we u van dienst kunnen zijn. Deze Meet-ins vinden plaats in onze nieuwe kantoren in het Astrid Business Center te Sint-Niklaas in de vergaderzaal Echo.

Leave Your Marks

Koningin Astridlaan 35
9100 Sint-Niklaas
T 03 766 24 24
F 050 89 02 22